מסחר אלקטרוני

חנות אינטרנטית היא הסניף הבא של העסק שלך בעולם הדיגיטלי של 2018

אבל שים לב! "לזרוק" חנות אינטרנטית לרשת, בלי לפעול בשביל לקדם אותה ולחשוף אותה לעולם – זה כמו לפתוח את הסניף הבא שלך בלב הנגב ולא לספר על כך לאף אחד. אף גולש תמים לא "יחלוף" על פני הסניף האינטרנטי שלך, סתם ככה, בדיוק כפי שאף עובר-אורח לא יחלוף על פני סניף החנות המדברי הסודי שלך. 

 

מבין? חנות אינטרנטית היא ללא ספק הצעד הבא שלך – היא תעבוד בשבילך 24/7 ותאפשר לך לנצל את מגרש המסחר הגלובאלי לטובת צמיחת העסק שלך וההכנסות. 

 

אבל זה לא יקרה לבד.

 

להשוואה, נניח שאתה שוקל התרחבות של העסק לסניף נוסף – אילו פרמטרים תיקח בחשבון?

 

< לוקיישן? (מרכזי או מחתרתי)

< שכירות חודשית? (שתהווה תמורה טובה לכסף, ביחס ללוקיישן)

< הוצאות פרסום? (פליירים, מודעה בעיתון, נוכחות ברשת)

< אווירה וחוויית משתמש? (שתהפוך כמה שיותר מתעניינים ללקוחות משלמים)

 

מעולה, הרי את העבודה בשטח אתה כבר מכיר ויודע. אז בטח לא יזיק שתדע שהקמה של סניף אינטרנטי חדש, למעשה, לא שונה מהתרחבות פיזית של העסק, וכך תוכל לתכנן בצורה נכונה, מדויקת וריווחית את הסניף האינטרנטי הבא של העסק שלך:

לוקיישן - חשוב במגרש האינטרנטי לא פחות מבחירת מיקום החנות בעולם הפיזי ובעל השפעה רבה על אופק הצמיחה של העסק:

הקמת חנות פיזית במתחם קניות חדש תהיה כרוכה, כידוע, בבחירה בין הקומה השנייה לשלישית, או בין נגישות למקומות חנייה לעומת נגישות ליציאה לכביש המהיר. בתהליך הבחירה, כמובן, כרוך זיהוי קהל היעד, הצרכים שלו והעדפותיו, שעות הפעילות העיקריות שלו וכן הלאה.

 

הקמת חנות וירטואלית חדשה מצריכה גם כן קבלת החלטה עסקית-כלכלית בנוגע למיקום החנות במנועי החיפוש הפופולאריים. תהליך איכותי, מקצועי ומדויק של זיהוי קהל היעד, הגדרת מילות מפתח רלוונטיות לצרכני מוצרי העסק ושיפור הקוד כך שיימצא חן בעיני גוגל – הם בעלי חשיבות בקביעת הלוקיישן.

הוצאות שכירות חודשיות - יש שמופתעים לגלות את קיומן במימד הוירטואלי, אבל למעשה, כמו בעולם הפיזי, הן נותנות לנו גישה לפעול במרחב שאינו בבעלותינו

סניף פיזי דורש מקום פיזי שמעוצב בהתאמה אישית, שמדבר את חזון העסק, מזמין את קהל היעד להיכנס, להתרשם, לחקור את המוצרים, להבין את המחירים ומעודד לרכוש בנוחות מקסימלית את המוצר המתאים, בצבע הנדרש ובמידה הנכונה, אם לא מהמדף אז מהמחסן האחורי. שימוש בקורת גג כזו לטובת קיום תהליך של החלפת המוצרים בכסף – כרוך, מן הסתם, בתשלום שכירות חודשי. והוצאות השכירות משתנות כנגזרת מהלוקיישן הארצי, מהמיקום במתחם הנבחר ומגודל החנות.

מדוע, אם כך, בעולם וירטואלי אינסופי ובלתי מוגבל – ישנן הוצאות שכירות חודשיות? ובכן, לא מעט בעלי עסקים תופסים את זה כמוזר ואף תמוע, אבל חשוב לדעת שמקום אחסון וירטואלי הוא הכרחי לאיחסון המידע שיוצר למעשה את פלטפורמת המסחר בה כסף ומוצרים יכולים להחליף ידיים במימד שאינו פיזי. הדרך הנכונה לגלם את הנתון הזה בהוצאות ההקמה של הסניף האינטרנטי היא להשוות את זה להוצאות שכירות חודשיות. גם במקרה הזה, ההוצאה תשתנה בהתאם לאיכות האחסון שתקבע את מהירות האתר ולגודל האתר (צריך להכיל את התנועה הזורמת לאתר).

אי אפשר לברוח מפרסום

הדרך היחידה להימנע מהוצאות פרסום, כביכול, היא להקים את הסניף הפיזי בפריים-לוקיישן שמהווה מוקד משיכה בפני עצמו לתנועה ערה. למה כביכול? כי הוצאות השכירות עבור הקמת חנות בלוקיישן אטרקטיבי כזה – מלכתחילה יגלמו בתוכן את הוצאות הקמת המתחם היוקרתי ו/או את הוצאות השיווק שהיו לבעלי המתחם המארח על מנת לקדמו ולהפכו למוקדם משיכה מרכזי. בשורה התחתונה, בחירת לוקיישן איכותי הינה טכניקת שיווק בפני עצמה, ויש לה מחיר. אם מסיבה כזו או אחרת בחרת לחסוך בהוצאות שכירות ולמקם את הסניף בלוקיישן "מנומנם" – כדאי שתשקיע את העודף בפרסום החנות שלך ובמשיכת לקוחות.

"לזרוק" חנות אינטרנטית לרשת זה דבר אחד, אבל פעולות שיווק אינטנסיביות הן הדבר שיאפשר להפוך את החנות הוירטואלית הזו מבלתי נראית לדבר הבא.  גם במקרה הזה, המשחק עם הכסף הוא בין הפניית התקציב הארי לטובת הקמת החנות בפריים-לוקיישן (כלומר ביצוע פעולות קידום מקצועיות) ואחסונה במקור אחסון איכותי, או ויתור על הנ"ל לטובת השקעת התקציב בשיווק וקידום החנות. איך שלא תסתכל על זה – אי אפשר לברוח מפרסום.

אווירה וחוויית משתמש - אם אתה מבין את החשיבות בסידור מדפים מחוכם, ריבוי קופות ואחריות על המוצרים - הנקודה הזו קריטית עבורך

בעל עסק שמנהל חנות פיזית מודע לאפקט הפרפר ששינוי קטן במדפי החנות יכול לחולל בשורת הרווח שלו. באופן דומה, למספר הקופות הפעילות ולזמן ההמתנה בקופה השפעה ישירה על אחוז סגירת העסקאות, כמו גם להבטחת אחריות על מוצרי החנות לתקופה מסוימת מיום הרכישה. 

באינטרנט יש תורה שלמה של UX/UI (איפיון וחוויית משתמש) שהיא קריטית לשיפור המרות. מעבר לקופי שיווקי ומכוון למכירה ומלבד ויזואל מושך ומקורי – פשטות ונוחות הם פרמטרים הכרחיים להתמצאותו של הלקוח במגרש הוירטואלי ויצירת ביטחון בביצוע רכישה. על מנת ליצור חוויית משתמש נוחה ומבוססת אמון עם הלקוחות ברשת – מצורפת רשימה ארוכה של פיטצ'רים שביכולתם לשפר את אחוזי ההמרה של החנות הוירטואלית

לפני ש לחנות אינטרנטית - גלה עוד על הפיטצ'רים הטכנולוגיים המתקדמים לעסק דיגיטלי ריווחי ב-2018

איך תדמה ריבוי קופות וקיצור זמני המתנה בקופה? ע"י ריכוז שלבים של תהליך הרכישה וקיצור "זמני ההמתנה" בסניף האינטרנטי. 

 

כך תצמצם משמעותית את אחוז הנטישה מהאתר ותגדיל את כמות הרכישות.

אם לוקיישן זה הכל – החנות שלך חייבת להסתנכרן עם פייסבוק ולאפשר סליקה ברשת החברתית!

 

כך תנגיש את המוצרים שלך לקהל היעד, תעניק לו חוויית קנייה נוחה ופשוטה, ותגדיל את אחוזי ההמרה.

תוכן הוא אולי המלך של אתרי האינטרנט, אבל ויזואל היא המלכה הבלתי מעורערת של החנויות האינטרנטיות! ולא הצלחנו לחשוב על דרך טובה יותר להמחשת מוצר וירטואלי, שהלקוח לא יכול לראות בשלמותו, מאשר תמונת 3D.

 

כך תוכל לחזק את הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי במוצר, ולהגדיל את הסיכויים שיהפוך ללקוח משלם.

איך תוודא שאתה לא מוכר אונליין מוצרים שבאותה-עת אזלו במחסני החנות? איך תמנע רכישה בו-זמנית של מוצר אחרון במלאי?

 

לא תמיד בעל עסק לוקח בחשבון שבמרחב האינטרנטי, להבדל מהמגרש הפיזי, המדף לא מתרוקן באופן הנראה לעין. עודף ביקוש במגרש האינטרנטי הוא נהדר, אבל הוא גם עלול להביא למצב בעייתי של חוסר שליטה ושל אי עמידה בהתחייבות למוצרים.

 

פיטצ'ר לניהול מלאי הוא לא פחות מהכרחי – כך תמנע מעוד לקוח להתאכזב ומעוד שיחת טלפון שתעלה לך בזמן, באנרגיות ובכסף שיוקדש לפיצוי.