במציאות בה יש פחות חשיפה אורגנית והפרסום הממומן עולה לנו הרבה יותר: איך מקדמים את העסק?
Facebook
WhatsApp
Google+
LinkedIn

במציאות בה יש פחות חשיפה אורגנית והפרסום הממומן עולה לנו הרבה יותר: איך מקדמים את העסק?

אמ;לק

על ידי "נשק חברתי" שמאגד את הכוח החברתי הקיים ברשת ומנצל אותו לטובת קידום עסקים קטנים ובינוניים. אפשרות ליצירת קשר בסוף הפוסט.

היי, אתה, תעשה לי לייק!

העולם הדיגיטלי מתחלק ל-3: אלו שמביאים תנועה באמצעות פרסום ממומן במיטב כספם, אלו שקונים פעילות פיקטיבית (בדר"כ של קהל לא רלוונטי), ואלו שמחזיקים אצבעות שיצליחו לעורר מודעות למותג שלהם באמצעות תפוצה אורגנית, חברים, מכרים, שכנים וטף.

במחשבה שנייה? העולם הדיגיטלי מתחלק ל-2: אלו שיודעים על הסוג הרביעי, ואלו שלא.

על 4 טיפוסים מדברת תורת השיווק: אורגני, ממומן, תם ו… חברתי

הראשון – האורגני – הוא טיפוס איכותי, מעניין ורלוונטי. הוא שקול מאוד מבחינה כלכלית ובעל יכולות התמדה גבוהות מאוד. השני – הממומן – הוא לא בהכרח המקצועי ביותר או הבקיא ביותר אבל הוא ללא ספק הנחוש מכולם לתוצאות "כאן ועכשיו", הוא לעיתים חסר סבלנות ולא פעם יעדיף בזבוז של כסף על פני בזבוז של זמן. התם – רואה לפניו מטרה אחת: להשיג כמה שיותר לייקים! הוא עצלן ומחפש קיצורי דרך, רוצה לשלם פחות ולקבל יותר. וכולנו יודעים שמה שעולה בזול – עולה ביוקר. והחברתי? הו, החברתי הוא הבחור החדש של 2017, הוא איכותי לא פחות מהאורגני, אבל יש לו יתרון משמעותי: הוא יודע איך לגרום לאנשים לאהוב את התוכן שלו ולעשות לו….

לייק: נשק חברתי לקידום העסק שלך

לכל פלטפורמה שיווקית מאפיינים מבדלים, ועל כן יתרונות שונים וגם אי אלו חסרונות. אם נבחן למשל את פלטפורמת האימייל מרקטינג, הרי שמדובר בדוגמא קלאסית לאוטומציית שיווק משומנת היטב שמאפשרת ניהול מערך הפצה "על אוטומט" וייעול התנהלותם היומיומית של משווקייה. פייסבוק, בהשוואה, אמנם מדשדשת בכל מה שקשור לאוטומציה – רק לאחרונה משווקייה התחילו ליהנות מכלי לתזמון פוסטים – אבל היא ללא ספק שומרת לעצמה את הכוח החברתי כיתרון בלתי מעורער שהגדיר מחדש את כל מה שהכרנו על שיווק.

העניין הוא, שבעולם מתפתח של שיווק דיגיטלי? קיים צורך גובר והולך לפיתוח אותם יתרונות, לחידוד ושדרוג שלהם, לשיפור היעילות ולקיצור תהליכי עבודה.

ההבנה הזאת הביאה יזם צעיר, "טיפוס חברתי", לערוך מחקר מעמיק על הכוחות המבדלים של פלטפורמות השיווק השונות, ולמצוא דרך להשתמש ביעילות מקסימלית בכוח החברתי של פייסבוק – כנשק לקידום עסקים.

איך תקדם את העסק שלך נכון, בעוד שהמתחרים שלך רוכשים לייקים?

חברות שונות מציעות לבעלי עמודי פייסבוק לרכוש חבילות של מאות ואף אלפי לייקים שלרוב מקורם – ראו הוזהרתם – בפרופילים פיקטיביים, חוות קליקים, מדינות עולם שלישי, או כל התשובות נכונות. האפקט אמנם מיידי – גם על העמוד העסקי וגם על מצב הרוח – אבל ההשלכות שלו לטווח הרחוק הן הרסניות, במיוחד בשל היעדר יכולת לבודד את הפעילות הפקטיבית מהאורגינלית ולאפשר קידום ממומן ממוקד ואיכותי.

 

ובכן, אין זה מפתיע שבעולם בו "לייק הוא המלך" מצאו דרך לזייף גם את האהדה החברתית במדיה, אבל כמה טוב שלכל רעיון הרסני יש חלופה איכותית, ובזמן שהמתחרים שלך רוכשים לייקים, אתה יכול להצטרף לקבוצה שמעודדת יעילות עסקית באמצעות שיטות חברתיות, ומעניקה לכל חבריה מעין במה רחבה שתורמת לחשיפה והפצת המסרים האותנטיים והאיכותיים שלהם, במהירות גבוהה מהרגיל.

 

העקרון שעומד למעשה מאחורי רעיון "הנשק" החברתי, הוא ניצול מקסימלי של הכוח החברתי הקיים ברשת, ע"י יצירת מעגלי חשיפה אורגניים בין חברים ואנשי עסקים רלוונטיים, קטנים כגדולים, איכותיים, רלוונטיים, ולהבדיל אלפי הבדלות – אמתיים ובריאים לעמוד העסק.

Facebook
WhatsApp
Google+
LinkedIn